De kleuters van het 2de kleuter mogen hun handen schilderen ...
er een afdruk van maken. Dit zijn nu de takken van de boom.
Om de boom nog wat kruin te geven mogen ze met water over de gestempelde hand wrijven.
Heel goed kijken hier want de blaadjes van de eikenboom moeten in een ander kleur dan de blaadjes van de kastanje boom. Aan de ontdektafel is het soms lachen geblazen.
Met vergrootglazen en opdrachtkaarten kunnen de kleuters de blaadjes, takken en vruchten ontdekken.
De spaghetti avond komt eraan.
Onze klas zorgt voor de potjes om nootjes in te doen, we schilderen ze en versieren ze met paddestoelen.
Na een verhaaltje gehoord te hebben met de wind als onderwerp beginnen we aan een gesprek over de wind. Hoe kunnen we zelf wind maken? Welke gebouwen zorgen voor wind? Waarvoor gebruiken we wind? enz....
We trokken naar de turnzaal waar de kleuters mochten zelf wind maken en zo een blaadje doen wegwaaien.
Nadat we in de klas een parachute gemaakt hebben trokken we nogmaals naar de turnzaal om ze uit te proberen.
De 3de kleuters krijgen iedere week een uurtje voorbereidend schrijven.
De kleuters maken muziek met herfstvruchten. Ze volgen een patroon.
De 3de kleuters aan het werk. Kleur de blaadjes van de boom met herfstkleuren en zorg ervoor dat er geen twee dezelfde bomen zijn.
We tekenen met takken iets door de verf en maken er een afdruk van.
de vrijdagnamiddag is er vrij knutselen, altijd een succes. Deze keer met herfstmaterialen.
Tijdens de godsdienstlesjes zien we dat alle blaadjes verschillend zijn, geen twee dezelfde. We maken een klasboom waar iedereen een blaadje van is.
De keuzehoekjes:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten