vrijdag 11 oktober 2013

herfst

De kleuters luisterden naar een ritmisch verhaal rond de herfst.
In de kring konden ze het naspelen of er zelf eentje verzinnen.
In de andere hoeken konden de kleuters rijmen

Tellen adhv kabouters en paddenstoelen


 2de kleuter kleurde de blaadjes van de ene boom in het geel de blaadjes van een andere boom in het rood.  Sommige kleuters deden dit met drie verschillende blaadjes door elkaar.
 
 

 
Het derde kleuter kleurde de woordjes met een oo in het rood (vb boom) en woordjes met een ee in het geel (vb been). 
 
 

 
Een blaadje versieren. 

 Via een stappenplan maakte het 3de kleuter een paddenstoel.

 
 
het 2de kleuter stempelde een boom met hun hand en met wat water vulden ze de kruin.

 
 
 na de bosuitstap verzamelden we de meegebrachte natuur in een schelp zodat de kls nog de opdrachten van in het bos en andere opdrachtkaartjes konden uitvoeren in de klas.
 
 



 
 andere hoeken die open waren:
de denkhoek
de boekenhoek met themaboeken

Deze week werkten we ook rond sociale ontwikkeling dit deden via het boek een schat in jezelf.  We startten met het verhaal nog eens opnieuw te vertellen.  Het mannetje in de kijker is in september en oktober Hou vast. Rond dit figuurtje deden we dan ook enkele spelletjes.  Zoals een kring maken en bewegen, rondstappen en de kring mag niet breken want we houden vast aan elkaar. 
Rond godsdienst werken we aan volgen, we volgen iemands spoor. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten