De kleuters van de 2de kleuterklas mochten het kleedje van de jonkvrouw en het pak van de ridder mooi versieren.
Het 3de kleuter moest zelf een kasteel schilderen.
In de kring mochten ze met constructiemateriaal een kasteel maken
Het 3de kleuter kreeg naaikaarten met daarop een kasteel.
In de denkhoek kwamen twee denkspelletjes eentje waarbij de kleuters de prinses bij de prins moeten zien te krijgen door de blokken opverschillende manieren te plaatsen.
Bij het andere spel moeten ze het inzicht hebben om de blokken zo te plaatsen zodat de stokken erin kunnen.
In de kring konden de kleuters met het spel van Haba ridderduel spelen
Het derde kleuter kreeg enkele werkblaadjes oa. nettjes over de lijn gaan met een stift.
Het 2de kleuter kreeg 1 werkblaadje waarin ze de ridder moesten kleuren naar de legende.
Alle kleuters konden een schild maken.
Ze kozen zelf iets wat hen typeerde om op het schild te tekenen.
Om ridder te worden moet je eerst page zijn en daarna een schildknaap.
De kleuters moesten verschillende proeven uitvoeren om page te mogen zijn 1 van die proeven was de samenwerkingsproef. Samen 1 tekening maken.
Om schildknaap te worden waren er ook verschillende proeven.
Helpen met de jongste kleuters. Bij het drinken en koekjes uitdelen
en de jasjes aandoen.
De kleuters mogen ook wapenkunstjes tonen aan elkaar.
Het 3de kleuter kon op de computer naar liedjes, verhaaltje van flonflon luisteren of over een gehoord verhaal spelletjes spelen.
De kleuters worden tot ridder/jonkvrouw geslaan, na het opzeggen van de riddereed.
Na het vele zingen gaan we terug naar klas voor een hapje en een drankje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten